Wat een verschrikkelijk leven..... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu Wat een verschrikkelijk leven..... - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu

Wat een verschrikkelijk leven.....

Door: Marit en Nikkie

Blijf op de hoogte en volg Marit en Nikkie

20 December 2013 | Australië, Byron Bay

Weer even een nieuw reisverslag. Eerlijk gezegd weten we even niet waar we moeten beginnen want we hebben in de tussentijd al weer zoveel meegemaakt dat het soms moeilijk is om bij te houden.

Na Withsunday's zijn we met de nachtbus naar Agnes Water gegaan. Daar wilde wij eigenlijk naar het Kangeroo retreat centre gaan om kleine Walibi's de fles te geven. Helaas was het zondag en was dit niet mogelijk. Omdat we zo gesloopt waren door de nachtbus hebben we de hele middag geslapen en weinig van Agnes Water gezien. De volgende ochtend moesten we weer vroeg uitchecken en zijn we samen met Caroline naar Hervey Bay gegaan voor onze Fraser Island tour. Aangkomen in het hostel kregen wij meteen uitleg over de trip de ons de volgende dag stond te wachten. Vervolgens werden met de hele groe eerst naar de slijterij gereden om drank in te slaan voor de aankomende twee dagen. In de auto werd ons vertelt dat een gemiddeld meisje aan een pak Goon niet genoeg heeft dus hebben maar meteen 3 pakken gekocht. Vervolgens moest je eetgroepjes maken en werd je met zijn allen afgezet bij de supermarkt. Daar hebben we al het eten gehaald voor de komende twee dagen dus toen waren we er helemaal klaar voor. Savonds hbebn we nog een laatste keer samen met Caroline gegeten en hebben we nog wat Goon gedronken met onze Duitse buren om vervolgens redelijk op tijd naar bed te gaan.

De volgende ochtend werden we om 5 uur sochtends wakker gemaakt door de Duitse meisjes naast ons waarvan hun telefoon en geld waren gestolen. Gelukkig voor ons zijn ze niet bij ons de kamer binnengekomen maar uiteraard voor hun geen leuk begin van de trip. Na de nodige telefoontjes konden we de 4X4 drive auto's inladen met alle drank en eten. Vervolgens zijn we met de ferry met alle auto's erop naar Fraser Island vertrokken. Op het eiland aangekomen werd ons meteen uitgelegd dat we moesten oppassen oor de Dingo's (wilde honden). Daarna zijn we de auto ingestapt om gelijk naar het eerste meer te rijden waar we heerlijk zijn gaan zwemmen. Het zand in dit meer is zo zacht dat je hier je haar mee kunt wassen en je huid heerlijk kunt scrubben. We hebben dus even een klein beauty ritueeltje gehouden. Na dit meer zijn we naar de duinen gegaan waar we ongeveer een uur door de bloed hitte hebben moeten lopen. Toen we eenmaal daar waren en echt niet meer konden werden we beloont door een geweldig uitzicht en een heerlijk koel meer. Ook hier hebben we weer lekker gezwommen. Na al dit water zijn we in de auto's gestapt en op weg gegaan naar ons "kamp". Dit kamp bestond uit 8 tenten waar je met zijn 4 in sliep en wat eettafels en "keuken". De gids vertelde al snel dat we niet op zoek hoeften naar de wc's en douchejes want die waren er niet. Als je naar de wc moest, moest je samen met je "wc-buddy" gewapend met een stok naar het strand. Iemand moest namelijk altijd op de wacht staan met een stok omdat anders de Dingoś op je af konden komen. Savonds hebben we met de hele groep bij elkaar gezeten en wat drankspelletjes gespeeld. De volgende dag hebben we het ongeveer hetzelfde gedaan als de dag daarvoor. Wat neerkomt op alleen maar mooie standjes/meren bezoeken en lekker zwemmen. Savonds bleek dat in een kamp naast ons (een uur lopen bij ons vandaan) andere Nederlanders zaten die wij kenden uit eerder hostels. We hebben toen met deze groep afgesproken dat we beide om 21.00 uur zouden gaan lopen om elkaar op het strand te ontmoeten. Eerst hebben we toen nog even bij het kamp liedjes gezongen met de gitaar, de gids had vrienden van hem uitgenodigd. Vervolgens zijn we met een groep van ongeveer 15 man gewapend met stokken vertrokken om de andere groep te ontmoeten.Net toen we dachten dat het niet meer zou lukken kwam opeens Gino van de andere kant gerend en hadden we elkaar gevonden. We hebben toen op het strand bij het kampvuur (wat ten strengste verboden was) gezeten en daar gezellig wat gedronken gekletst. Een perfecte avond tot het begon te regenen en iedereen weer terug naar zijn eigen kamp ging. Uiteindelijk vertrokken wij als laatste van de hele groep. Na een tijd lopen vroegen we ons eigenlijk af waar ons kamp was en vroegen ons af of we dit nog wel gingen vinden, gelukkig zagen we op een gegeven moment licht vanuit het kamp. Ondertussen hadden we al een van de twee zaklampen uitgedaan voordat de batterij op was en we geen licht meer zouden hebben. Tijdens het laatste wc bezoekje was Nikkie Marit haar slipper verloren doordat ze plotseling moest rennen. Die avond nog gekeken maar niet gevonden, volgende ochtend maar even kijken. Om 7 uur waren we weer op, Nikkie gelijk naar het strand en met succes. Met een blij gezicht en de slipper aan een stok kwam ze bij de tent aan 'Kijk eens wat ik gevonden heb'. Nadat iedereen alles had opgeruimd, ingepakt en gegeten reden we met volg, oladen auto's naar het laatste meer en terug naar de ferry. Die avond niet veel meer gedaan omdat we bek af waren van deze wederom geweldige trip.

Volgende ochtend zouden we vertrekken naar Noosa. Op het allerlaatste moment, binnen een half uur moesten we klaar staan en dat om 8 uur ochtends, hadden we toch besloten om Noosa over te slaan en rechtstreeks door te rijden naar Brisbane. In Noosa ouden we namelijk vrienden ontmoeten van Greg, onze roomie in Townsville, maar als zijn vrienden waren de stad uit en daarnaast hadden we gehoord dat alle hostels vol zaten. De eerste avond in Brisbane zijn we wat gaan drinken met vrienden van Nikkie haar collega. We hadden afgesproken in een bar, maar werden niet toegelaten wegens het dragen van teenslippers. Op naar een andere bar waar we wel toegelaten werden. Hele gezellige avond gehad verder. Om toch iets van de stad te zien zijn we die morgen door de City gardens gelopen om daarna lekker aan de lagoon te relaxen. Het museum wat we aan het einde van de dag wilde bekijken was helaas al gesloten. Na een heerlijk gezond avondmaal vroeg naar bed omdat we de volgende dag naar Australian Zoo zouden gaan. De dag begon heerlijk met een skype naar het thuisfront omdat onze lieve mama/tante jarig was! Uiteindelijk waren we om 1 uur in de Zoo en hadden we de grootste show gemist maar dat mocht de pret niet drukken. Conclusie van het hele park: Leuk, maar niet heel bijzonder aangezien wij het meeste al hadden gezien gezien in het Featherdale Wildlife Park. Goede afsluiter van Brisbane en op naar Byron Bay met het voornemen om ons daar niet als oude omaatjes te gedragen, maar als twee jonge blonde tieners ;)

In de bus naar Byron Bay eerst een hostel regelen, wat een gedoe zeg aangezien veel al vol zat. Uiteindelijk een hostel kunnen vinden voor 1 nacht, maar dan wel op verschillende kamers. Marit was hier niet zo blij mee, maar het was wel de beste oplossing. Volgende dag zouden we naar een ander hostel vertrekken waar we samen met 14 anderen op een kamer zouden liggen. Lekker knus in ieder geval. Byron Bay is te omschrijven als een dorp waar iedereen de realiteit probeert te ontvluchten. Alles is chill en relaxt. Woensdag morgen zouden we om 9 uur surfles krijgen. Nooit gedaht dat we die dag op de plank zou den kunnen staan maar het is ons gelukt. Die avond was een vreemde avond waarbij we uiteindelijk op het strand zijn beland in een silence disco. Erg leuk om een keer mee te maken. Volgende dag weer een dagje helemaal niets, morgen nog maar 1 dag in Byron Bay en dan gaan we naar de Tea Gardens familie opzoeken. Het plan was om naar Nimbin te gaan maar de excusie zat al vol. Achteraf niet erg want we hoorden dat er een politie inval was geweest. Nimbin is een klein hippie plaatsje waar veel weed wordt gerookt.

Liefs ons

• 20 December 2013 - 13:16

Sarah:

Hahaha, wauw! 12 liter aan drank, een 'wc buddy' en vervolgens in een hippie town belanden met smokers. LOVE IT! ;)

Fantastisch hoe veel verschillende dingen jullie mee maken en wat hebben jullie al veel gezien zeg! Ik ben nu al benieuwd naar het verhaal van de 'blonde, jonge tienermeisjes' ;)

ENJOY! X

• 20 December 2013 - 13:46

Amy:

Jullie maken wel wat mee........leuk hoor, en wat een mooie foto's

genieten dikke kus van ons

• 20 December 2013 - 23:20

Oma En Opa:

Ontzettende leuke reisverslagen. De foto,s spreken nog meer voor zich als 1000 woorden.Meiden geniet ervan want voor je het weet ben je weer thuis en sta je weer in het normale leven, van werken en studeren. Heel veel liefs voor jullie beide opa en oma

• 20 December 2013 - 23:23

Willy:

Lieve meiden.
    Wat maken jullie veel mee zeg en spannend om te lezen.
    Mooie foto,s en leuk om jullie te zien .
    Ik moet zeggen dat jullie er goed uit zien je kan zien dat jullie niet werken maar lol hebben.
    Ga zo door en geniet er maar van.
    Pas goed op elkaar en geniet van alles om jullie heen.
    Dikke kus Jo en Willy.