Deel 2 GOR en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu Deel 2 GOR en Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu

Deel 2 GOR en Nieuw Zeeland

Door: Marit en Nikkie

Blijf op de hoogte en volg Marit en Nikkie

25 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Zolang als jullie vorige keer hebben moeten wachten zo snel zetten we het volgende verslag online.

De Great Ocean Road zat erop. Aan het einde van de dag kwamen we bekaf aan in Melbourne. Omdat we de auto midden in het centrum moesten afleveren leek het ons toch slimmer om iets buiten Melbourne een hostel te gaan zoeken en de auto de volgende dag pas in te leveren. Wij op zoek naar een hostel in Footscray.. natuurlijk nergens te vinden. Toen we een jongen zagen lopen met zijn hond hebben we het aan hem gevraagd, maar ook hij wist geen hostel in de buurt. We konden wel het internet bij hem thuis gebruiken om een hostel te vinden. Uiteindelijk wel wat hostels gevonden maar allemaal vol of geen gehoor. Blijkbaar vond de jongen dit zo zielig dat hij zei: 'Als jullie je er comfortabel bij voelen mogen jullie hier slapen. Ik heb nog kamer over.' Zo ook dat weer geregeld! Hij moest alleen nog even naar zijn vrienden en s'avonds werken als DJ maar dit was geen probleem. Nadat hij bij ons beiden WIFI had geinstalleerd en onze de code van zijn ipad had gegeven, uitgelegd hoe de tv werkte en had gezegd dat we alles uit zijn huis mochten gebruiken ging hij weg naar zijn vrienden. Toen waren we dus alleen in zijn huis met alle luxe om ons heen.. We hebben lekker gerelaxt en s' avonds kwam zijn broer en met vriendin thuis. Wij vonden het vreemder dat wij daar zitten dan zij. Dus hebben we nog gezellig een wijntje gedronken met zijn allen en zijn we na een douche naar bed gegaan.

De volgende dag hebben we dan toch ons auto ingeleverd en zijn we Melbourne ingegaan. De eerste dag in Melbourne hebben we op het stappen na rustig aan gedaan, want de volgende dag zouden we door Aviv, een jongen die we hadden leren kennen in Byron Bay, worden rondgeleid. Om 11 uur werden we opgehaald. Eerst even wakker worden met een kopje koffie bij Brunetti (sponser van Australian Open), daarna naar het strand voor een korte wandeling om vervolgens bij een strandtent een biertje te drinken. Inmiddels hadden we best wel honger gekregen en zouden we naar de beste calamari tent in Melbourne gaan. Onderweg daar naartoe belde Aviv zijn ouders of we ook daar nog even wat kwamen drinken. Natuurlijk konden we geen nee zeggen daarop. Pas om een uur of 5 waren we uitendelijk bij de calamari tent voor onze lunch. Jummie! De calamari waren inderdaad erg lekker. De schouders van een backpacker hebben aardig wat te voorduren dus een massage kon geen kwaad. Zo gezegd zo gedaan. Rond half 8 waren we uitendelijk bij ons appartement om rond te powernappen en douchen. Om half 10 stond Aviv samen met een vriend weer voor ons hostel. We zouden wat gaan eten en drinken. Deze vriend van Aviv was zo attent om ons avondeten te betalen, we waren tenslotte arme backpackers! Het zou leuk zijn als we wat extra centen hadden dus probeerden we deze te bemachtigen in het casino. Helaas is dat niet gelukt.

Jaarlijks wordt in Melbourne het tennistoernooi Australian Open georganiseerd en laten wij nou net geluk hebben dat wij er zijn op de eerste dag van dit grote evenement. Maandag hebben we met een tas vol voorzorgsmaatregelen (zie: water, hoed, pet, cameras en veel zonnebrand) een dagticket gekocht. Jammer genoeg konden we de grote spelers niet zien, Novak Djokovic en Serena Williams, maar wel haar zusje Venus Williams en Tomas Berdych. Erg leuk om dit grote evenement een keer mee te maken en dat terwijl we allebei geen grote tennisfans zijn.

De laatste dag in Melbourne was het 42 graden. Niet te doen dus! We hebben het vliegtuig gepakt van Melbourne naar Sydney om in Sydney bij Amy, een vriendinnetje van Franka, te slapen. Dag daarna zijn we van Sydney naar Auckland gevlogen waar we in een shabby hostel hebben geslapen. De 16e was het dan eindelijk zover. Na de vlucht van Auckland naar Wellington, ja jullie lezen inderdaad 3 vluchten in 3 dagen, zouden we ons ouders na 2 maanden weer zien.

Aangekomen in Wellington zaten ze keurig op een rijtje met alle camera's, telefoons en videorecorder in de aanslag alleen kwamen we van de andere kant af dus zagen wij hun als eerste haha. Snel alle spullen gepakt en naar de camping gereden om met een borrel alle verhalen te vertellen.

De volgende dag reden we al vroeg met de camper van het park af om naar het noorden te rijden. Onderweg gestopt bij een wildlife park waar we de kiwi, Nieuw Zeelands trots, te kunnen zien. De toegangsprijs was 20 dollar per persoon, maar we zijn als kleine boefjes langs de bali geglipt. Zo hebben we wel weer 120 dollar bespaard.

Het weer in Nieuw Zeeland is heel anders dan in Australie en als de zon hier schijnt moet je het ervan nemen dus zijn we de volgende dag op tijd naar de camping gegaan om daar lekker in het zonnetje te zitten met een biertje (onze ouders hadden nog maar weinig zon gezien). Alle foldertjes, boekjes en de loney planet werden te voorschijn gehaald om te bepalen wat we de volgende dag wilden zien. De volgende dag hebben we de Hooka Falls bekeken op en boot en smiddags zijn we naar Wai-o-tapu gegaan waar we vulkanisch gebied hebben gezien wat erg mooi was. Om vervolgens deze nacht Rotorua te slapen. De daarna zijn we naar Tuia gegaan we Maori centrum zijn gegaan. Daar hebben we een show bijgewoond waar de Maori dans werd getoont. Nadat zij klaar waren was het aan het publiek om met hen mee te doen. Uiteraard hadden wij hier geen zin in maar onze handen werden al enthousiast dor onze ouders de lucht ingeduwd. Uiteindelijk zijn we samen met Karin op het podium beland en hebben we mooi mee gedanst. Toen ze bij de volgende ronde nog een man zochten dahten wij: pay back time en hebben we er voor gezorgd dat Jan de Haka stond mee te doen op het podium. We hebben heel hard moeten lachen maar moeten toegeven dat hij wel de beste Haka liet zien tussen alle Chinezen. Daarna hebben we nog een half uur zitten wachten op een geiser die wel 30 meter kon spuwen. Nou daar hebben we heel lang op kunnen wachten maar uiteindelijk zagen we hem zo'n 2 meter spuwen en dat was het. Daarna vonden we het tijd om even te relaxen en hebben we onze ouders meegenomen naar het shoppingcentrum in Hammelton waar wij uiteraard allebei iets leuks hebben kunnen vinden :).

De volgende dag zijn we naar Auckland gereden om daar de camper in te ruilen voor een 11 persoonsbusje. Na een tussenstop voor fish ń chips zijn e op oek gegaan naar onze villa. Na een een oprijlaan van 1,8km hadden we ons paleisje gevonden. Een geweldig mooie villa met alles erop en eraan: jacuzzie, zwembad, ruime woonkamer en alles even prachtig. Onze ouders waren zo lief om ons de Masterbedroom te geven zodat we elke ochtend wakker werden met uitzicht (vanuit ons bed) op de zee wen het eiland aan de overkant. Hier hebben we heerlijk gerelaxt en veel geborreld, gekletst en gelachen. De meiden hebben nog 1 keer de tocht van 1,8 km naar beneden gewandeld (met hele stijle heuvels) om vervolgens langs het strand te lopen terwijl de mannen aan het golfen waren.

De laatste dag zijn we naar een grot gegaan om de glowwurms te zien. Daar aangekomen bleek dat eigenlijk zaklampen nodig hadden dus met de zaklamp van onze telefoon zijn we avontuurlijk de grot ingedoken. En we werden beloond.. Was erg mooi om al die lichtgevende wormen in het donker te zien. Op dit moment worden de leftovers op de BBQ bereid en morgen zullen wij naar Christchurch vliegen en onze ouders naar Kuala Lumpur. We hebben fantastishe dagen samen beleefd en gaan nu weer terug naar ons Backpackleventje :).

Kusjes van ons allemaal

• 25 Januari 2014 - 12:17

Amy:

Jullie hebben wel hele lieve mensen ontmoet , kom je hier niet tegen. Maar wat een belevenissen.....altijd leuk om te lezen xxxx