Van Nelson naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu Van Nelson naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu

Van Nelson naar Queenstown

Door: Marit en Nikkie

Blijf op de hoogte en volg Marit en Nikkie

11 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Omdat iedereen zo met ons mee leeft en wij de reacties erg leuk vinden komt hier ons volgende verslag. Van Nelson naar Queenstown.

Nadat wij Nelson hebben verlaten om naar het prachtige Abel Tasman af te reizen hebben we onderweg waarschijnlijk een wandel virus opgelopen. Bij aankomst in Abel Tasman National Park hebben we namelijk een ticket gekocht voor de aquataxi, die ons afzet in Torrent Bay, om vervolgens het hele stuk (lees 4,5 uur) terug te lopen. Vol goede moed gingen we de volgende dag met de aquataxi mee om afgezet te worden en via een prachtige wandeling terug te keren naar ons hostel. Er was alleen een probleem het was hoogwater waardoor we 1,5 uur extra moesten lopen. We liepen met een aantal andere mensen van de Stray bus, wat eigenlijk niet heel gezelig was omdat het leek alsof ze de trein moesten halen. Geen tijd om op het strand te liggen of even uitgebreid te stoppen voor fotos en een broodje. Nee de trein ging dus we moesten zo snel mogelijk weer door. Uiteindelijk zijn we na 6 uur lopen en 18 km verder gearriveerd bij het hostel. Achteraf was het maar goed dat we met hun meeliepen anders waren we pas om 8 uur ipv 5 uur gefinished. Of de wandeling echt heel prachtig was kunnen we niet zeggen. We hebben alleen maar naar beneden gekeken anders struikelden we :) De laatste dag in het national park hebben we doorgebracht op het strand. Onze oude lichamen moesten bijkomen, maar om het strand te bereiken moesten we een stuk lopen en dus hebben we weer gewandeld. Gelukkig véél minder dan de dag ervoor.

Punakaiki was na Abel Tasman ons volgende stop. Het is een heel klein plaatsje waar veel huizen geen waterleidingen hebben maar alleen het regenwater gebruiken. Het regent er namelijk heel vaak, maar uitgerekend op het moment dat wij er waren was er een stralend zonnetje. Onderweg naar Punakaiki zijn we met de bus gestopt om een wandeling van een uur te maken zodat we een zeehonden kolonie konden zien. Na de zeehonden kolonie zijn we naar de Pancake rocks gereden. Rotsen die allemaal bestaan uit verschillende laagjes wat lijkt op een stapel pannekoeken. Erg mooi om te zien. Die avond hebben we spelletjes gespeeld in ons hostel.

Vanuit Punakaiki zijn we naar Franz Josef gereden. In de winter is dit een groot wintersport gebied maar ook in de zomer kun je er van alles doen. In de bus naar Franz Josef hebben we een 40 min durende helicoptervlucht met snowlanding geboekt. We hadden een jongen leren kennen in Australië die een kortingsite beheerd, dus heeft hij voor ons een goede aanbieding online gezet. Nu alleen nog hopen op mooi weer anders gaat de vlucht niet door. Aan het einde van de middag kwamen we aan in Franz Josef en het weer was niet heel mooi en zelfs beetje motregen. Gelukkig trok de motregen weg, maar kwamen wij erachter dat onze vlucht in een plaatsje 40 minuten verderop lag. Hoe gaan we daar komen als er geen bussen naartoe rijden? Natuurlijk gewoon even bij de receptie langsgaan en met één telefoontje was de pick-up voor de volgende dag geregeld. Helaas kregen we wel achteraf te horen dat het $25 pp was.

De volgende dag scheen de zon. Onze helicoptervlucht kon doorgaan! Stipt om 8 uur stond onze taxi voor de deur, een oud mannetje die een aantal tanden miste (zodat hij met ons taxigeld tanden kon kopen). Aangekomen bij de organisatie werd ons vertelt dat we geen betere dag hadden kunnen uitkiezen. Met de auto werden we naar de helicopter gebracht en kregen we in de auto tussen neus en lippen door even de veiligheidsregels te horen. Wij mochten als eerste voorin de helicopter zitten en WAUW wat een uitzicht! Zowel de Mt Cook en Mt Tasman gezien. Op deze laatste berg hebben we de snowlanding gedaan. Vanuit de helicopter was het uitzicht al prachtig maar als je eenmaal op de berg staat en niemand om je heen ziet.....geweldig. Jammer genoeg hadden onze ouders kut weer toen ze hier waren en hebben zij dit niet kunnen doen. Helaas ging de tijd veel te snel en voor ons gevoel duurde de vlucht nog geen 10 min. Zoals afgesproken kwam onze taxi ons weer ophalen. Hij moest twee andere mensen afzetten bij Fox Glacier voor een wandeling en als wij wilde mochten wij ook uitstappen en zou hij ons 1,5 uur later weer ophalen. Wij zijn natuurlijk uitgestapt om een half uur via een hele steile helling naar boven te lopen. Op dit punt was je het dichtste bij de glacier. Het is bizar om te zien hoe snel de glacier in een paar jaar tijd krimpt en op zo een moment vraag je jezelf ook wel af waar we in godsnaam allemaal mee bezig zijn. Na 1,5 uur was de taxi er weer en heeft hij ons teruggebracht naar ons hostel.

Na Franz Josef zijn we naar Wanaka gereden. Een erg lange dag aangezien we veel zijn gestopt voor wandelingetjes en foto momentjes maar op geen van de plekken kon je koffie en lunch halen. De buschauffeur had dit niet duidelijk aangegeven dus toen we na 8 uur in de bus gezeten te hebben aankwamen in Wanaka zijn we direct de supermarkt in gegaan om eten te halen. Het zou onze laatste avond zijn met een paar mensen uit de bus dus hebben we ś avonds wat gedronken bij het meer en de zonsondergang bekeken.

Vanuit Wanaka naar Queenstown. Hier blijven we 5 dagen dus even tijd om uit te rusten. Tenminste voor zover dat kan omdat we elke dag van kamer moeten switchen en dus om 10 uur moeten uitchecken. Het was de afgelopen 2 dagen schitterend weer dus zijn we samen met Rochelle en Mirte, twee meiden van de bus, lekker in het park gaan liggen. Gisteravond zijn we met nog een paar anderen op een openbare bbq gaan bbq-en. Omdat het nu echt de laatste avond was met een paar zijn we nog gaan stappen wat ervoor heeft gezorgd dat we vandaag een brakdag houden. Helemaal niets doen en lekker op de bank liggen genieten van al het moois wat we gedaan hebben tot nu toe, want het aftellen is echt begonnen. Nog maar 2 weken en we zijn weer in het koude kikkerlandje.

Liefs ons

• 11 Februari 2014 - 09:28

Louiza:

Moppies,
    Wat een heerlijke combinatie van (veel) dingen zien en gewoonweg genieten met een borreltje en lekker eten. Klinkt echt als de perfecte trip. Moest weer hardop lachen van het mannetje zonder tanden, arme ziel. Geniet nog even volop, hier missen jullie vrij weinig namelijk ;-)

Dikke kus x

• 11 Februari 2014 - 14:22

Amy:

Wat een belevenissen weer en mooie foto's

dikke pakkerd

• 11 Februari 2014 - 21:24

Hanneke:

Nou meiden ik denk dat jullie ouders welmeerhebben gemist dan alleen de glacier :-)
    Klinkt allemaal geweldig en lijkr eel een ander nz dan waar wij geweest Ijn.
    Voor jullie jammer dat het aftellen begint, maar ik vind het stiekem niet zo erg.
    Geniet nig even van jullie laatste weekjes en tot de 26ste.
    Dikke kus

• 12 Februari 2014 - 09:04

Kirsten:

Wat een verhalen weer moppies..
    Goed om te horen dat jullie nog
    Steeds zoveel genieten.. Hou dat
    Nog even vol, vandaag over presies
    2weken zijn jullie Weer in het
    koude kikkerlandje |doet vreugde dansje|