Whitsunday, mooiste plek op aarde! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu Whitsunday, mooiste plek op aarde! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marit en Nikkie - WaarBenJij.nu

Whitsunday, mooiste plek op aarde!

Door: Marit en Nikkie

Blijf op de hoogte en volg Marit en Nikkie

07 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Het is alweer even geleden en we hebben weer een hoop meegemaakt. Change of plans. We zijn niet wat gaan drinken met het meisje waarmee we wat hadden afgesproken. De zomervakantie begon die avond dus ze ging wat drinken met collegas en wachte om 8 uur nog steeds op haar eten. Geen probleem voor ons, want onze Nieuw Zeelandse roomie Greg had ons ook gevraagd om met hem wat te gaan drinken. Hij had afgesproken met een paar anderen, die uiteindelijk ook niet naar ons toe kwamen omdat ze nog aan het eten waren. Er waren wel een paar andere vrienden van Greg in de stad dus zijn we daar heen gegaan. En wat bleek een van zijn vrienden ging de volgende dag ook naar Magnetic Island (en nog hetzelfde hostel ook). Onze Greg was de beroerdste niet om ons de volgende dag naar de ferry te brengen . Daarnaast hebben we ook even geregeld dat we bij zijn broer in NZ schapen mogen scheren. Ja dit wilde Marit graag en dat we daar kunnen overnachten.

Op de boot naar Magnetic Island kwam het met bakken uit de hemel, ja ook hier schijnt niet altijd de zon. Gelukkig zat ons hostel aan de andere kant van het eiland en schijnde het zonnetje daar wel wat ervoor zorgde dat het uitzicht fantastiscch was. Het hostel deed ons denken aan een 5 sterren hotel zolang je niet op de slaapkamer kwam. Magnetic Island heeft de grootste koala populatie van Australie dus als we daar 'The Forts' walk zouden doen kwamen we ze zeker weten tegen. NIET DUS!! Geen koala te bekennen. Helaas hopen dat we tijdens de Great Ocean road koalas in het wild zien. Na Magnetic Island zijn we naar Airlie Beach gereden, omdat we vanaf daar 4 december naar Whitsundays zouden zeilen.

In Airlie Beach is niet heel veel te doen behalve in ht weekend dan kan je stappen, maar aangezien wij hier heel oud zijn oen we dat niet zo vaak. Ons plan in Airlie was eigenlijk om goe te slapen zodat we uitgerust naar Whitsundays konden gaan omdat we op de party boot zouden zitten (ook dit was niet waar). Plan liep iets anders. Gino en Peter zaten bij ons op de kamer en omdat het een van onze laatste avonden samen zou zijn werd er wat Goon (goedkope wijn in 4L pak) ingeslagen. Na 1,5 pak verder en een paar biertjes van onze Canadees en Australier, Nikkie had deze jongens gevonden bij de WIFI spot lag iedereen om 2 uur dronken in bed. De Canadees en Australier hadden we alweer afgeschud. Echt uitgerust gingen we dus niet naar Whitsundays maar door het prachtige uitzicht merkte we pas op de terug weg hoe moe we waren. Whitsundays was geweldig! Hebben veel kunnen snorkelen, eigenlijk was het hier mooier dan in Cairns tijdens het duiken. Het water stond laag dus we zwommen ongeveer 20 cm boven het reef, erg benauwend was dat maar wel heel mooi. Elke morgen, we bleven 2 nachten, werden we om 6:15 gewekt zodat we om 6:30 konden snorkelen. 5 December hebben we doorgebracht op de stranden van Whitsundays. Het is echt zo mooi als de plaatjes op google. Helaas gingen we de 6 weer naar huis, onderweg nog dolfijnen gespot. Erg leuk om te zien.

We hopen dat we alles volgende omshrijven zdat juie met ons mee kunnen genieten.

Liefs van ons

• 07 December 2013 - 09:20

Marga:

Zo dat is weer heel wat dat jullie hebben gedaan.
    Al bijna 1 maand onderweg.
    Geniet van alles wat jullie doen, maar vooral voorzichtig.

Groetjes Marga

• 07 December 2013 - 12:44

Monique Van Der Valk:

Wat een belevenissen meiden leuk verslag
    lekker genieten samen

gr. Monique

• 07 December 2013 - 14:59

Amy:

Tjongejonge jullie maken zo wel wat mee, leuke belevenissen...genieten verder
    dikke kus van Jaap en amy

• 07 December 2013 - 23:16

Willy:

Hey meiden .
    Wat jullie allemaal beleven en zien is wel erg leuk hoor.
    En ook een leuk verslag fijn om jullie op deze manier te volgen .
    Geniet er samen maar van en van alles om jullie heen .

Knuffel Jo en Willy.